085-0494494

Home > Pernod Ricard: Gedistilleerd

Deel deze klantcase

Pernod Ricard: Gedistilleerd

08 maart 2017 / Bruno van den Berg / update - update.seven
Inhoud

Pernod Ricard, ‘s werelds op één na grootste producent van gedistilleerde dranken, gebruikt al vanaf 2004 de update CRM oplossing. Nieuwe markten in Zuid- en Oost-Europa en de economisch uitdagende tijden hebben de impuls gegeven om het CRM systeem verder te verbeteren. Het is een belangrijk hulpmiddel bij de marktpenetratie.

De CRM kern dekt ongeveer 80 procent van alle processen; het overige deel wordt geconfigureerd om aan de speciale behoeften van de landen te voldoen. Andere belangrijke criteria voor Pernod Ricard waren de aanwezigheid van update in Europa en haar plaatselijk ondersteuning op locatie. Alle updates en upgrades worden internationaal ingevoerd. In de loop van de implementatie van de CRM oplossing werd alle informatie van sales, marketing en productmanagement samengevoegd in één systeem met als doel het ondersteunen en versnellen van het verkoopproces. Salesmedewerkers plannen routes en telefoongesprekken met gebruik van de update software. Ze hebben toegang tot hun klantgegevens wanneer ze onderweg zijn; ook tot contractbijzonderheden en kortingen. Met behulp van de update CRM oplossing kan het salesteam ook restituties en voorraadbeheer managen.

Lees meer
Download deze klantcase