085-0494494

Sana Commerce

Sana helpt bedrijven wereldwijd hun volgende stap te maken. Hoe? Door de shortcut naar e-commerce te bieden: een toekomstbestendige e-commerce oplossing die 100% geïntegreerd is met SAP en Microsoft Dynamics.

Volg deze leverancier

Oplossingen

Geïntegreerde e-commerce voor Microsoft Dynamics (NAV, AX en 365) | Geïntegreerde e-commerce voor SAP (ECC en B1) | Sana SaaS

Certificeringen

Microsoft Gold Partner, SAP Certified SAP Business One Integration, 2017/2018 Inner Circle for Microsoft Dynamics, Certified for Microsoft Dynamics AX2012 en NAV

Branches

Groothandel en detailhandel, Industrie

Klanten

Pelican Rouge, Smartwares, Locinox, Royal Brinkman, Auping, Akzo Nobel, Broekhof

Video's

Whitepapers

Klantcases

Meer over Sana Commerce Europe
Interview met Sana Commerce Europe

Sana is opgericht in 2008 en heeft als hoofdkantoor de historische Van Nelle Fabriek in Rotterdam. Sinds onze oprichting hebben ze over de hele wereld meerdere kantoren geopend, onder andere in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Sri Lanka. Ondertussen is Sana uitgegroeid tot een organisatie met ruim 350 medewerkers als drijvende kracht achter meer dan 1.500 webshops wereldwijd. Naast het leveren van  webshop software ondersteunen ze hun klanten ook met extra diensten zoals online marketing, SEO-advies, hosting en design.

Getriggerd door deze indrukwekkende cijfers willen we meer te weten komen over Sana en spreken met Michiel Schipperus, CEO & Managing Partner van Sana.

Welke oplossingen biedt Sana?

We bieden een geïntegreerde e-commerce oplossing voor Microsoft Dynamics en SAP. Ook bieden wij sinds kort onze e-commerce software als service aan. Steeds meer bedrijven willen gebruiken maken van de laatste features zonder daar steeds weer een nieuw project voor te moeten opstarten om zo een concurrentievoordeel te blijven houden.

Wat zijn de kernactiviteiten van uw bedrijf? 

Sana Commerce ontwikkelt geïntegreerde e-commerce voor Microsoft Dynamics en SAP. Wij willen de beste geïntegreerde e-commerce oplossing op de markt zijn. Met onze Product Development teams zijn wij continue bezig om het product te verbeteren.

Waar blinkt Sana in uit? 

Wij begrijpen de complexiteit van B2B en hebben dit vertaald naar een oplossing die geïntegreerd is met hét onmisbare systeem voor de meeste B2B-bedrijven: het ERP. Zo stellen we iedere groothandelaar, distributeur of fabrikant in staat het ERP beter te benutten, waardoor zij hun klanten beter kunnen bedienen en de organisatie efficiënter kan draaien. Sana Commerce helpt al 10 jaar lang verschillende soorten bedrijven wereldwijd hun volle potentieel te benutten.

Daarnaast stellen we de klant centraal: Alles wat wij doen, begint bij de klant, het zit in onze genen om altijd vanuit de klant te denken en te opereren. 

Voor wie? 

Wij richten met onze software specifiek op groothandelaren, distributeurs en fabrikanten. Deze organisaties kenmerken zich door veel business-complexiteit, wat gewaarborgd zit in het ERP-systeem. Met ons product kunnen wij die complexiteit heel eenvoudig tonen op de webshop, wat vele voordelen biedt voor onze klanten en de klant van onze klanten.  Wij richten ons niet specifiek op een bepaalde branche,  maar voornamelijk gericht op voorraadhoudende B2B bedrijven.

Meer dan alleen software?

Sana is een gecertificeerde Microsoft Dynamics en SAP partner. Met onze innovatieve aanpak en ons solide partnernetwerk laat Sana wereldwijd meer dan 1.500 webshops draaien, van begin tot eind: we hebben de ervaring en expertise in huis om naast onze software ook ondersteunende diensten te bieden zoals hosting en design.  Wij zijn met Sana onderdeel van de ISMe Group en onze zusteronderneming ISM verleent digitale marketing dienst die wij ook inzetten bij onze klanten.

Wat zijn ontwikkelingen in de sector waar volgens u rekening mee moet worden gehouden?

De B2B-markt zal in 2020 twee keer zoveel aan online verkopen omzetten dan in B2C. B2B-bedrijven zien het steeds meer als een must dan een nice-to-have. Aangezien onze e-commerce software perfect aansluit op de wensen van B2B-bedrijven, groeien wij door deze vraag al jaar-op-jaar met 30%. En wij verwachten dat dit alleen maar zal toenemen in de komende jaren. Daarnaast is D2C (direct-2-consumer) een belangrijke ontwikkeling. Wij zien dat fabrikanten naast B2B ook direct aan de eind-klant willen leveren. Iets waar wij zeker rekening mee dienen te houden.  Ook zien wij dat B2B bedrijven steeds meer behoefte hebben aan een platform die klaar is voor de toekomst, zo zal bijvoorbeeld voice search en artificial intelligence zijn intrede doen binnen het B2B e-commerce speelveld.

Wanneer is Sana pas echt tevreden? 

Als wij bij de top B2B e-commerce spelers in de wereld horen, en mede door onze visie meer dan 10.000 klanten in 2030 kunnen helpen bij het benutten van hun volledige potentieel.

Toon het volledige interview

Sana helpt bedrijven wereldwijd hun volgende stap te maken. Hoe? Door de shortcut naar e-commerce te bieden: een toekomstbestendige e-commerce oplossing die 100% geïntegreerd is met SAP en Microsoft Dynamics.

Onze e-commerce software gebruikt bestaande business logic en data voor krachtige, gebruiksvriendelijke webshops. Zo kunnen bedrijven zich concentreren op het verbeteren van klantenservice, het stroomlijnen van processen én groei van hun verkoop.

Sana is een gecertificeerde Microsoft Dynamics en SAP partner. Met onze innovatieve aanpak en ons solide partnernetwerk laat Sana wereldwijd meer dan 1.200 webshops draaien, van begin tot eind: we hebben de ervaring en expertise in huis om naast onze software ook ondersteunende diensten te bieden, zoals online marketing, SEO advies, hosting en design.

Dit maakt ons uniek
– Meer dan 1500 webshops live
– 100% ERP integratie
– Gecertificeerd partner van Microsoft en SAP
– 350+ e-commerce specialisten
– Aangewezen als top B2B e-commerce leverancier door Forrester Wave
– 100+ partners wereldwijd

Neemt contact op met Sana Commerce Europe Bezoek de website