085-0494494

CRM Selectie

Home > CRM Software > CRM Selectie

CRM Selectie

Het kiezen van het juiste CRM systeem is niet eenvoudig. Er zijn honderden CRM pakketten in de markt. Hoe weet u welke CRM software geschikt is voor uw organisatie? Hoe zorgt u voor een CRM selectie die u een passende leverancier brengt?

CRM selectie: kies het pakket dat past bij uw organisatie

Het in kaart brengen van uw bedrijfsprocessen is de eerste stap naar het selecteren van een passend CRM-pakket. Wilt u CRM vooral inzetten voor verkoop en zo ja, hoe werkt uw verkoopafdeling? Hoe vindt de afstemming met het front-office plaats? Welke back-office medewerkers hebben baat bij een CRM systeem? Inzicht in deze bedrijfsprocessen helpt u om belangrijke beslissingen te nemen over de functionaliteiten die u écht nodig hebt en die waarde toevoegen voor uw organisatie. De adviseurs van IT Selector kunnen u goed helpen om deze processen in kaart te brengen.

CRM pakket selectie: soort gegevens en integratie met andere systemen

Natuurlijk is het ook van belang om te kijken naar gegevens en functionaliteiten die u terug wilt kunnen zien in uw klantdossier. Enkele voorbeelden:

  • Projecten: werkt u projectmatig, dan wilt u mogelijk projecten, taken en hun planning bijhouden in één omgeving.
  • Helpdesk: heeft u een helpdesk, dan is het van belang elke klantinteractie te kunnen koppelen aan het klantdossier.
  • Marketing: mogelijk heeft u een e-mail bestand dat u wilt koppelen aan uw e-mailmarketing tool
  • Telefoon en e-mail: de integratie met e-mail en het registreren en koppelen van telefoontjes aan klanten helpt om een intelligent klantdossier op te bouwen.
  • Mobiel: indien uw verkoopmedewerkers veel op pad zijn, is mobiele bereikbaarheid van het CRM ook een essentiële functionaliteit.
  • Tijdsregistratie: wilt u uren vastleggen op taakniveau?
  • Facturen/offertes: moeten er facturen en offertes gemaakt kunnen worden binnen het CRM systeem, of gekoppeld aan externe systemen.
  • Social media: in hoeverre dient er een integratie te zijn met social media?
  • Integratie met bestaande systemen zoals MS Office (Outlook, Word, Excel, Powerpoint) of uw administratie systeem.
  • Documentbeheer: wilt u documenten kunnen maken en koppelen aan het klantdossier?
  • Rechtenbeheer: niet iedereen mag overal toegang toe hebben in het CRM systeem.
  • Analyse: wilt u statistieken van uw klanten inzien en analyses kunnen uitvoeren?

Zoals u ziet, kan een succesvolle CRM implementatie uw organisatie over de volledige breedte ondersteunen. Elke medewerker kan bijdragen aan en profiteren van klantinformatie die via het CRM pakket wordt gedeeld. Uiteraard dient het systeem ook te voldoen aan uw wensen en verwachtingen op het gebied van:

  • Gebruiksvriendelijkheid: de kennis en ervaring van uw medewerkers bepaalt mede hoe zij het CRM systeem adapteren. Een implementatie is pas succesvol als medewerkers het CRM pakket gebruiken, daar niet meer tijd kwijt mee zijn dan hun kernwerkzaamheden en er bij voorkeur ook nog eens plezier in hebben!
  • Schaalbaarheid: in hoeverre is een systeem uitbreidbaar? Wat gebeurt er als uw organisatie groeit, past het systeem dan nog bij uw bedrijf?
  • Kosten: het kostenmodel dat uw leverancier hanteert bepaalt de kosten van het CRM pakket. U kunt rekenen op periodieke kosten voor licenties, reguliere support en manuren voor extra functionaliteiten die u nodig hebt.

De onafhankelijke adviseurs van IT Selector toetsen een CRM pakket aan veel meer factoren dan hier genoemd. Tevens zijn zij in staat u vanuit hun ervaring van passend advies te voorzien. Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking.

Selectie van CRM leveranciers

De selectie van een CRM pakket hangt vaak nauw samen met de selectie van een geschikte CRM leverancier, hoewel de relatie leverancier-pakket niet altijd één op één is. Voor Microsoft Dynamics zijn er bijvoorbeeld tientallen aanbieders beschikbaar. De adviseurs van IT Selector helpen u met het kritisch bekijken en vergelijken van CRM leveranciers en software die passen bij uw bedrijf. Vul de keuzehulp in voor een eerste vrijblijvend en oriënterend gesprek:

Vul de CRM-keuzehulp in!