085-0494494

panel array(0) { }
Home > FAQ > Wat is een CRM systeem?

Wat is een CRM systeem?

CRM (Customer Relationship Management) is een werkwijze of strategie waarbij het optimaliseren en beheren van contactmomenten met de klant centraal staat. Door deze contactmomenten in een CRM systeem te zetten, kan dit worden geautomatiseerd. Een CRM systeem is dus software voor klantbeheer.

Waarom een CRM systeem? 

Een goed CRM systeem kan ervoor zorgen dat elke klant een individuele waardepropositie wordt aangeboden, gebaseerd op zijn wensen. Elk klant is anders; zit in een ander deel van het verkoopproces, heeft voorkeur voor andere communicatiemiddelen etcetera. 

Wat is een CRM systeem?

Voor deze optimale ondersteuning van uw verkoopafdeling en een professionele klantenadministratie bestaan vele moderne oplossingen. Sommige gespecificeerd op branche, allemaal met uiteenlopende kwaliteiten en/of nadelen. Denk hierbij aan integratie met andere software, kosten, gebruikersvriendelijkheid of beheersbaarheid. 

Er bestaan verschillende soorten CRM systemen, zo zijn er op de Nederlands markt meer dan 300 pakketten verkrijgbaar. Van zeer eenvoudig en goedkoop tot ingewikkeld en duur, en alles daar tussenin. 

Voor- en nadelen van een CRM systeem

Voordelen

  • Verhogen ven efficienty van salespersoneel
  • Verkrijgen en verzamelen van informatie van de klant
  • Verbeteren van klantbeheer en service
  • Snellere verkoopcyclus

Nadelen

  • Kosten van aanschaf van pakket inclusief onderhoudscontract
  • Lastige selectie van een CRM systeem door het enorme aanbod

IT Selector helpt!

IT Selector helpt bij het kiezen van CRM software. We inventariseren uw behoeften en zetten deze af tegen het beschikbare aanbod om zo tot een passende oplossing te komen. Ontvang vrijblijvend een eerste consult door het invullen van onze keuzehulp

Meer informatie over CRM?

Vragen over CRM of andere bedrijfssoftware?
Neem contact op met Jaap Lucas voor een vrijblijvend gesprek.