085-0494494

Blue10

Blue10 helpt organisaties met cloud software voor het automatiseren van administratieve processen, zoals de digitale verwerking van inkoop- en verkoopfacturen, pakbonnen en bonnetjes. Daarnaast gebruik je Blue10 voor het beheren van contracten, zodat alle inkoopafspraken op één plek centraal beschikbaar zijn en je op tijd geïnformeerd wordt als een contract afloopt. Blue10 automatiseert repeterende werkzaamheden, controleert de volledigheid, tijdigheid en juistheid van de administratie en geeft context aan gebruikers, bijvoorbeeld bij het goedkeuren of terugzoeken van facturen en contracten.

Volg deze leverancier

Oplossingen

Invoice Management & Contract Management

Certificeringen

SOC2 Type2, ISAE 3402 Type 2, Data Pro Statement

Sterke punten

Zelflerende documentherkenning, automatische goedkeurflow, abonnement inclusief online onboarding en support, geen investering, betalen naar gebruik, contracten gekoppeld aan leverancier en inkoopfactuur, tijdig notificaties ontvangen, alles in één centraal overzicht

Branches

Advies en consultancy, Agrosector, Bouw, installatie en infrastructuur, Cultuur en sport, Delfstoffen, Financiële dienstverlening, Gezondheidszorg en dienstverlening, Groothandel en detailhandel, Horeca, ICT, media en communicatie, Industrie, Onderwijs en training, Onroerend goed, Overheid, Persoonlijke dienstverlening en not-for-profit, Vervoer, post en opslag, Water en afval, Zakelijke dienstverlening

Klanten

Quality Product International, Carrefour Express, Stichting AAP, Lucardi, Rotterdam World Gateway

Video's

Whitepapers

Klantcases

Meer over Blue10
Interview met Blue10

 Blue10 helpt organisaties met cloud software voor het digitaliseren en automatiseren van document gestuurde processen, zoals de verwerking van inkoop- en verkoopfacturen, pakbonnen en bonnetjes. Blue10 automatiseert, controleert en geeft context in de administratieve processen van organisaties en is daarmee de ideale assistent van de financiële administratie.

Blue10 is het resultaat van de zoektocht van een familiebedrijf naar een oplossing voor het digitaal verwerken van facturen. Nadat blijkt dat er geen oplossing bestaat die aan de wensen voldoet, ontwikkelt dit familiebedrijf zelf een oplossing. De interesse vanuit andere bedrijven is gewekt, waarna de ICT activiteiten worden ondergebracht in een apart bedrijf; Blue10 is in 2008 een feit.

We spraken met Marcel Duijvestijn, CEO van het in Den Haag gevestigde Blue10.

Welke oplossingen biedt Blue10?

Blue10 is software voor het digitaal verwerken van facturen; van ontvangst en boeking in het boekhoudsysteem tot en met een digitale goedkeurflow voor het goedkeuren van facturen in de organisatie. Daarbij is Blue10 beschikbaar in drie abonnementsvormen;

  • Scan & Herken: Voor accountants, administratiekantoren en MKB bedrijven die snel en eenvoudig facturen willen boeken in de administratie.
  • MKB: Voor organisaties die naast Scan & Herken ook gebruik willen maken van een digitale goedkeurflow voor het digitaal rondsturen en goedkeuren van facturen.
  • Enterprise: Voor organisaties die naast Scan & Herken en een goedkeurflow voor het digitaal rondsturen en goedkeuren van facturen ook hun interne processen verder willen optimaliseren. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van standaard PowerBI rapporten.
Wat is de missie en visie van uw organisatie? 

Bij Blue10 geloven we dat je mensen vanuit eigen verantwoordelijkheid de vrijheid moet geven om zelf invulling te geven aan werk, waarbij afwisseling tussen werkzaamheden centraal staat en repeterend werk tot een minimum wordt beperkt. Een organisatie kan haar mensen hierbij helpen door repeterende werkzaamheden zoveel mogelijk te automatiseren. Hiermee wordt tijd en ruimte gecreëerd om andere, meer uitdagende werkzaamheden op te pakken, waardoor mensen zichzelf blijven ontwikkelen en stap voor stap het beste uit zichzelf kunnen halen. Wij geloven dat dit niet alleen goed is voor de mensen. Ook de organisatie wordt hier beter van. Wij geloven dat organisaties in 2030 geen tijd meer besteden aan het invoeren en controleren van financiële gegevens, in de breedste zin van het woord. Gebruikers van onze software werken alleen nog met de output van (financiële) data, zodat zij collega’s uit andere teams kunnen helpen met het interpreteren van - en het geven van context bij - deze data, zodat iedereen iedere dag weet waar de organisatie staat.

Waar blinkt Blue10 in uit? 
  • Factuurverwerking in de cloud: Altijd en overal toegang tot je administratie. Met Blue10 heb je geen lokale installatie van software nodig. Je kan direct aan de slag.
  • Zelflerende documentherkenning: Je hoeft niet meer handmatig factuurgegevens over te typen. Daarnaast wordt de herkenning van documenten steeds beter naarmate je langer en meer gebruik maakt van Blue10 en dus ook meer documenten verwerkt hebt.
  • Digitale goedkeurflow: Eenvoudig digitaal rondsturen en goedkeuren van facturen met een onbeperkt aantal goedkeurstappen. De goedkeurflow kan op basis van diverse triggers worden ingericht, zoals leverancier, kostenplaats en project. 
  • Transparant prijsmodel: Je doet geen investering vooraf en betaalt naar gebruik. De enige afhankelijke in een abonnement bij Blue10 is het aantal documenten dat je organisatie verwerkt. Het aantal gebruikers en administraties zijn onbeperkt. Daarnaast zijn ook updates, nieuwe versies en de opslag van jouw data (12 jaar lang) in een abonnement inbegrepen. Tot slot zijn ook back-ups, onderhoud en support gratis op moment dat je een abonnement hebt afgesloten bij Blue10.
Voor wie? 

Het digitaliseren en automatiseren van facturen speelt in iedere branche. We zijn van oudsher wel wat sterker vertegenwoordigd in de private sector dan in de publieke sector, maar dat is meer zo gegroeid dan dat we er actief op gestuurd hebben.

Blue10 past daarnaast eigenlijk bij iedere organisatiegrootte. Of je nu een paar honderd of duizenden facturen per maand ontvangt, de automatische verwerking van facturen biedt voordelen voor iedere organisatie. We richten ons primair op organisaties met tussen de 20 en 1.000 medewerkers.

Om hier goed op aan te sluiten, bieden we Blue10 aan in verschillende abonnementsvormen en in diverse staffels, variërend van 50 documenten tot en met 10.000 documenten per maand.  De hoogte van een abonnement wordt bepaald door enerzijds de functionaliteiten die men wil gebruiken en anderzijds door het aantal documenten wat per maand verwerkt wordt.

Wat zijn ontwikkelingen in de sector waar volgens u rekening mee moet worden gehouden?

Wellicht verassend om te noemen, maar de vergrijzing gaat veel impact hebben. De komende jaren gaan veel mensen met pensioen, ook mensen die een financiële rol bekleden in een organisatie. Voor accountants heeft, naast de vergrijzing, ook de toenemende regeldruk grote gevolgen. Er wordt steeds meer gevraagd van accountants, die dit werk met minder handen moeten doen. Daar komt bij dat het vinden van personeel een steeds grotere uitdaging wordt voor organisaties. We gaan versneld gedwongen worden om heel veel processen volledig te automatiseren. Ook processen waarvan we nu nog denken dat automatiseren niet kan.

Wij geloven erin dat alle administratieve processen in een organisatie de komende jaren geautomatiseerd worden, van invoer tot en met geautomatiseerde controle. Ook de accountantscontrole gaat voor minimaal 95% geautomatiseerd worden. Het lijkt nog ver weg voordat we hier zijn, maar dit gaat sneller gebeuren dan men denkt. 

Wanneer is Blue10 pas echt tevreden? 

Als onze medewerkers en klanten dat ook zijn. Wellicht een dooddoener, maar wij geloven erin dat alleen tevreden en enthousiaste medewerkers kunnen zorgen voor een goed product en de juiste ondersteuning van klanten bij het gebruik hiervan. Daarbij is support bij Blue10 gratis. Dit zorgt ervoor dat klanten geen drempel voelen om ons te benaderen en het dwingt ons om te werken naar een product wat zo goed en duidelijk is, dat een klant nooit naar support hoeft te bellen/mailen/chatten met een probleem in Blue10. Het werkt gewoon. Altijd. En overal.

Toon het volledige interview

Factuurverwerking in de cloud: Altijd en overal toegang tot je administratie

Blue10 helpt organisaties met cloud software voor het automatiseren van administratieve processen, zoals de digitale verwerking van inkoop- en verkoopfacturen, pakbonnen en bonnetjes. Daarnaast gebruik je Blue10 voor het beheren van contracten, zodat alle inkoopafspraken op één plek centraal beschikbaar zijn en je op tijd geïnformeerd wordt als een contract afloopt. Blue10 automatiseert repeterende werkzaamheden, controleert de volledigheid, tijdigheid en juistheid van de administratie en geeft context aan gebruikers, bijvoorbeeld bij het goedkeuren of terugzoeken van facturen en contracten.

Meer lezen over de mogelijkheden van Blue10? 

Koppelingen

Blue10 is naadloos geïntegreerd met bekende boekhoudsystemen zoals Exact Online, Exact Globe, AFAS en MS Dynamics NAV, Business Central, Finance & Operations, Accountview, Fin Master, Green Commerce, Muis Software, Oracle Netsuite, Twinfield, Visma, Multivers en Blue10 API.
Meer lezen over onze koppelingen?  

Neemt contact op met Blue10 Bezoek de website