085-0494494

Home > Groei in turbulente tijden: Groothandel

Deel deze whitepaper

Groei in turbulente tijden: Groothandel

14 maart 2017 / Bruno van den Berg / GAC Business Solutions
Inhoud

De groothandel in consumentenartikelen opereert in een dynamische omgeving met onvoorspelbare veranderingen. Grootwinkelbedrijven zijn niet alleen meer actief als intermediair, maar ontwerpen en produceren steeds vaker zelf hun producten en exploiteren eigen internetwinkels. Die wijzigingen zorgen voor bedreigingen, maar bieden ook kansen. Om die kansen te benutten moeten interne processen aangepast worden om maximale flexibiliteit van de bedrijfsvoering te garanderen. Door goede product- en marktanalyses te maken is het mogelijk om met onderbouwde doelstellingen de vernieuwde markt tegemoet te treden. Uitbreiding naar het buitenland verruimt de markt en spreidt risico’s. Samenwerking geeft kansen om eigen expertises verder te ontwikkelen en andermans expertises ook voor eigen klanten in te zetten. Dat geeft niet alleen stabiliteit in onzekere tijden, maar levert de opmaat voor groei.

Lees meer
Download deze whitepaper